Aan de poeperitus :( - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Chantal Schijndel - WaarBenJij.nu Aan de poeperitus :( - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Chantal Schijndel - WaarBenJij.nu

Aan de poeperitus :(

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

11 Februari 2006 | Indonesië, Bandung

Haai menskes!

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het ondertussen wel weer goed. Maar daarover later meer.
Ik zal verdergaan bij donderdag, want ik geloof dat ik daar was gebleven.

Woensdag avond voelde ik me niet helemaal lekker, maar ik dacht als ik lekker ga slapen gaat dat vast wel over.
Nou toen donderdag naar school. Ik zat me natuurlijk weer te vervelen en ineens merkte ik dat ik naar de wc moest (ja, ja lekker verhaal ik weet het, maja dat hoort er ook bij) Maar natuurlijk ga ik niet op school naar de wc. Alleen de lerarentoilet is een normale wc, maar de bril is vaak zeiknat doordat ze geen wc-papier gebruiken, maar gebruik maken van zon kontenspuiter hahaha .. Dus ik dacht nee dankje de koekoek, maar ik ga thuis wel. Dus ik snel naar huis. En natuurlijk was ik aan de diaree. Fijn. Maar goed. Dat kan, had dinsdag veel uien gegeten, omdat er erg veel door de sla zat dus ik dacht, dat zit wel goed. Dus ging ik naar het hotel, want ik moest nodig mijn fotoos op internet zetten. Dus heb ik daar lekker zitten internetten en alle fotoos bij mijn bericht geplaatst. Maar ik voelde me nog steeds beroerd en natuurlijk moest ik op een gegeven moment weer naar de wc. Maar ja, dan moest ik alles meenemen, aangezien Nath nog op school zat. Dus ik dacht ik hou wel op. Nadat ik alle fotoos op internet had gezet en even een kop soep had gegeten (Nath was ondertussen ook gearriveerd) zijn we terug gegaan naar ons huis. Maar het regende knoerhard, echt daar wordt je akelig van. Het was niet koud, maar het kwam echt met bakken uit de hemel! We hadden gelukkig een plu bij en wij dachten dat dat wel genoeg zou zijn, maar helaas! Onze hele achterkant werd zeiknat. (zie foto haha) Ik had het wat erger als Nath, aangezien mijn broek 1 druppel water opnam alsof het een hele emmer was haha. Naja, dat krijg je als je zon dikke kont hebt he hahaha!!!!
Nou eenmaal thuis aangekomen moest ik ALWEER naar de wc en toen raadde Thea aan om lekker op bed te gaan liggen. Ze dacht dat ik kou had gevat. Of zoals zij het zegt: Je hebt een kouvatting! (haha)
Maar ik bleef maar naar de wc rennen, dus moest toch maar mijn pakje diacure eraan geloven. En ook het pak met ORS kwam tevoorschijn. Men wat is dat vies joh!!! Niet te geloven.. Maar goed, ik dacht, als het dan werkt dan heb ik dat er wel voor over.
s Avonds kregen we gebakken aardappels en sla en rijst. Ik heb hierbij een nieuw gerecht uitgevonden. Sla met rijst door elkaar gemixt smaakt namelijk erg goed hahaha. Maar goed. Hiermee was mijn diaree nog steeds niet over. En ik bleef maar naar de wc rennen en ORS drinken (bleuhk).

Ik was dan ook erg blij dat ik vrijdag vrij was. Ik hoefde alleen maar naar school voor de contest-klas. Nog steeds ging het niet goed met mij. Ik had de gehele dag in bed gelegen en op en neer naar de wc gerend. En ook bijna niets gegeten, want ik had echt geen honger. Toch maar naar de contest-klas want we moesten wat kinderen elimineren omdat we teveel kinderen hadden die meewilden naar de wedstrijd. Maar ook daar, ik zweette me rot, had last van mijn nek en buik en pffff, was blij dat we weer thuis waren. Dus maar meteen mn bed weer in. Wat trouwens heel stom was, was dat de kinderen vanaf grade 2 (dus vanaf groep 4) iedere eerste vrijdag van de maand naar de kerk gaan. Heel fijn dat dat ons ook wordt verteld. Dus ontving ik van Nathalie rond een uur of 8 dat ze in de kerk zat. Ik denk huh? Ik was echt pissed. Iedere keer als er iets is, een ceremonie of weet ik veel wat, wordt dat ons niet verteld. En toen ik het er s middags met mr Slamet over had, toen zei hij dat het rooster was veranderd, hoewel het normaal ook iedere eerste vrijdag van de maand is!! Dit is zeker een punt wat in ons verslag komt. Ook al zijn wij dan maar stagiaires, dat wil niet zeggen dat ze ons hier dan niets over kunnen vertellen. Gelukkig was ik niet de enige die het niet wist, want Nathalie wist het eigenlijk ook niet, dus die heeft Mr. Ronyy op zijn donder gegeven.

s Avonds hadden we afgesproken met Louise. Dat is de dochter van de Manager (Ms. Melly). We hadden om half 7 afgesproken en zouden dan ergens gaan eten en daarna zouden we wel zien wat we zouden gaan doen. Maar ik voelde me echt beroerd en ik wist niet waar we zouden gaan eten, dus had ik met Thea afgesproken dat ik om half 6 gebakken aardappels met VEEL zout zou eten. Dan had ik in ieder geval alvast iets op.
Voordat we gingen had ik maar een wcrol in mn tas gedaan, want tja, ik ken die wcs. De meeste hebben geen wc papier en als ik die kontenspuiter zou moeten gebruiken.... iewh het idee alleen al hahahaa....

Daar stonden we dan, onder het afdak van de kerk, te wachten op Louise. Het was al kwart voor 7 en nog geen Louise te zien. (We hadden al bedacht dat er morgen in de krant zou staan: 2 arme Nederlandse studenten zoeken onderdak bij de kerk hahaha)
Maar goed. Na wat telefoontjes (ze had ons namelijk met wel 5 verschillende nummers gebeld dus wij wisten ook niet welke we nu moesten bellen) nam ze eindelijk op en vertelde dat ze er over 5 minuten zouden zijn. Wij hadden zoiets van tss je had op zn minst ff kunnen bellen, maar goed. Uiteindelijk waren ze er dan rond 10 voor 7. Dus wij stapten in, bleek dat ze haar vriend had meegenomen! Wel gezellig hoor! Een hele aardige jongen, al weet ik nu al zijn naam niet meer (oeps hahaha). Maar goed. Ze zouden ons meenemen naar een steakhouse. Ik had al bedacht dat ik alleen maar soep zou eten. Want ik denk als ik nou vanalles ga zitten eten dan gaat mijn diaree natuurlijk nooit over. Dus ik had maar verteld dat ik me niet lekker voelde en meteen werd ik bemoederd door Louise en ook door haar vriend hahaha. Wat blijkt namelijk. Haar vriend heeft ouders (haha best logish) en die hebben een drugstore oftewel een apotheek. Dus hij wist precies wat ik nodig had. Maar goed hierover (ook al) later meer. Maar goed. In het steakhuis aangekomen, hebben we erg gelachen. Natuurlijk keek ook hier iedereen ons aan (net zoals nu, want ik lig nu aan het zwembad mn verslag uit te typen haha) Maar goed. Nadat we lekker hadden gegeten (ik een kippen-creme-soep en Nath een mixed grill) wilden we gaan afrekenen, maar dat mocht niet van Louise. Louise en haar vriend stonden erop dat ze voor ons zouden betalen! Wij waren het daar natuurlijk niet mee eens, maar goed. Toch maar hun laten betalen. Daarna vroeg Louise ons wat we wilde gaan doen. Wat wel grappig was, was dat Pastoor Leo van de week al tegen ons had gezegd dat we een beetje moesten opletten met de kleren die wij aandeden, ivm klein stukje blote buik enzo. Maar truitjes zonder mouwen was opzich niet zon probleem (aangezien wij het in truitjes zonder mouwen al snik heet hebben) maar goed. Daarom hadden we dan ook bij Ms. Melly 2 poloshirtjes besteld. Een rode en een blauwe voor de woensdag en de vrijdag. Maar toen we het hadden over winkelen enzo met Louise toen zij ze dat er een aantal leraren al aan haar hadden gevraagd of ze ons wilde zeggen dat we wat moesten opletten met de kleren die we dragen (zij vinden ze namelijk nog al sexy.. wij vinden dat niet zo maar goed) Dus toen zijn we maar met Louise gaan winkelen en nu hebben we dus nieuwe DEGELIJKE truitjes gekocht die we naar school aan kunnen. (Ik had vanochtend al 1 zon truitje aan maar had de zweetplekken al overal staan. Erg fijn, maaja. Wat moet dat moet!)
Nadat we waren wezen shoppen, reden we langs een apotheek waar die vriend van Louise terug kwam met een hele lading medicijnen voor mij. Voornamelijk voor mijn diaree enzo, maar ook voor mijn grote muggenbulten. (Ik denk namelijk dat ik allergisch ben, ik krijg als ik gestoken ben namelijk hele eien op mijn been... NIET NORMAAL!!) Maar goed. Ik vroeg dus wat dat moest kosten en weer mocht ik het niet betalen. Het koste maar een beetje zei Louise, maar daar was ik het natuurlijk niet mee eens. Waarom zouden ze mijn medicijnen betalen. Maar nee, het mocht echt niet. Hierna zijn we nog even gaan poolen. Toevallig in dezelfde bar als waar we de zaterdag ervoor met Mr. Ronny ook waren geweest. Daar was het ook erg gezellig. Maar nadat ik toen WEER naar de wc was geweest en merkte dat mijn diaree nog steeds niet over was, en ik me steeds beroerder begon te voelen zijn we naar huis gegaan. Ook hier weer mochten we niet betalen. De vriend van Louise was lid van die poolbar, dus voor het poolen hoefden ze niet te betalen, alleen voor het drinken. Maar wij wilden zo perse betalen, dat we de rekening zowat uit de handen van de ober hebben gerukt en zo snel als we konden hem het geld hebben gegeven. Dat vond Louise niet zo leuk, maar wij voelde ons erg opgelaten dat ze steeds voor ons bleven betalen!!
Voordat we naar huis reden, vroegen de bezorgde Louise en haar vriend of ik er bezwaar tegen had als we nog even langs het huis van die vriend reden. Nee hoor, ik niet, die paar minuten in de auto meer maakten dan ook niet meer uit. Toen die jongen terug kwam, kwam hij terug met medicijnen uit zn vaders winkel. Het waren chinese medicijnen tegen diaree en griep. Hij vertelde mij dat het een soort capsule was waar 40 pilletjes in zaten en die je dan in 1 keer moest doorslikken. Dus ik dacht dat het net zoiets was als die peniciline kuur of die antibiotica die ik voor mijn vertrek ook al had moeten slikken. Nou daar kan ik wel mee leven. Doe ik dat pakje open, is het zon glazen buisje waar dus serieus 40 kleine balletjes inzitten die ik met warm water naar binnen moest werken. Ik zag er toen al tegen op.

Toen we netjes thuis af waren gezet heb ik alle pillen die ik die avond in moest nemen op mijn bed uitgestald, echt niet normaal hoeveel dat het er waren! Maar goed.
Eerst maar begonnen met die 40 kleine pilletjes (tis trouwens maar goed dat we nu niet door de douane ofzow hoeven, want die zullen ook wel denken haha!!) Daarna de 2 pillen die tegen het kou vatten waren. Die moet ik nog tot en met vanavond slikken. En dan nog natuurlijk DE pil hahaa..tjonge jonge, wat was ik blij toen ik alles achter de kiezen had. Ik heb nog 1 zon buisje over met die chinese pillen, maar die mag ik niet gebruiken als mijn diaree over is. Dus nu moet ik afwachten. Ik heb vandaag nog niet gehoeven, dus ik denk dat ik eraf ben. Althans dat hoop ik maar. Ik voel me nog niet helemaal lekker, maar het gaat ondertussen alweer een stuk beter en ik hoop dat dat zo blijft. Maar als er nog iets was dan hoefde ik Louise maar te bellen en dan gaven hun mij de juiste medicijnen.
Toen ik vanochtend aan Thea vertelde wat ik allemaal had gekregen zij ze, Ja dat zijn die pillen die ik jou toen ook wilde geven.
(Het was namelijk zo, dat Thea meteen donderdag al zei van ik heb van die Chinese medicijnen enzo, maar ik had zo iets van al die medicatie enzo dat is ook niet echt gezond voor je lichaam dus ik had zo iets van eerst maar eens met mijn eigen medicijnen proberen. Haha, maar uiteindelijk heb ik dus toch hetzelfde gebruikt wat Thea ook had, want diacure werkt voor geen meter!)

Vanochtend zijn we even vrij wezen vragen op school omdat we a.s. woensdag met de Pastoor meegaan naar 1 van de arme scholen. We zijn heel benieuwd hoe dat zal zijn. Daarna zouden we nog even langs de pastoor gaan om een tijd af te spreken, maar deze had een bruiloft dus was er niet. Nu scheen de zon zo erg (het was echt snikheet vanmorgen) dat we maar besloten om naar het zwembad te gaan. Daar aangekomen ging natuurlijk na een half uur de zon weg, en nu is het bewolkt met een klein beetje zon af en toe…. Beetje jammer. Dus we hebben al besloten dat we de volgende keer maar wat vroeger opstaan, zodat we s ochtends kunnen gaan zwemmen.

Nou dat wat wel zon beetje mijn verslag voor deze keer.
Morgen van 12.00 tot 13.00 ben ik weer online te vinden en verder wil ik bij deze alvast Francien van harte feliciteren met haar verjaardag! Ik hoop dat je een leuke dag hebt!!!

Nou de groetjes allemaal en tot de volgende keer!!!

Dikke kus, Chantal

Ps. Helaas de medicijnen hebben (nog) niet geholpen.... :( Ben nog steeds aan de diaree :(

Pps IK HEB MIJN P GEHAALD :D:D

  • 11 Februari 2006 - 10:55

    Heey Meis:

    je p gehaald!!!! hoe geweldig :P dat moet ik eerst ff kwijt haha. Verder vind ik het knap dat je die medicijnen durft in te nemen. Ik vind dat altijd maar een beetje lomp als ik niet weet wat ik slik. herkenbaar verhaal trouwens want ik had er ook last van in turkije! en dat heeft wel 5 dagen geduurd :S heel veel sterkte ermee!! en tot mails

    kus len

  • 11 Februari 2006 - 11:26

    Papa:

    Keiiiii goed dat je eindelijk je P hebt.Pas je wel op met die vreemde medicijnen? Kzie je morgen op Skipe. Kusjes

  • 11 Februari 2006 - 14:48

    Laurie:

    Hey chantal,
    gefeliciteerd met het behalen van je p! Super goed! Verde rveel beterschap nog, ik ga nu hard trainen met de majo's. groetjes van ons allemaal.

    x Laurie

  • 11 Februari 2006 - 17:00

    Natasja:

    Hey meissiej
    Gefeliciteerd met je P!
    Nou jullie maken zo nog vanalles mee joh. Kei leuke ervaring!

    Nog veel plezier.
    Kus Natasja

  • 11 Februari 2006 - 19:27

    Carony:

    Leuk om te lezen,beterschap en zorg goed voor je zelf!!! Heel veel groetjes van Frank en carony xxxjes

  • 12 Februari 2006 - 09:03

    Erica:

    super dat je je p gehaald heb. beterschap en hopelijk is je diaree snel over. slik niet te veel drugs (hihihihihihihi) groetjes van onze typ miep mariska

  • 12 Februari 2006 - 09:52

    Caroline:

    hey chantal super gefeliciteerd met je p!!! he he daar is t ie dan. Heel vee sterkte nog bij een eventuele poeperitus aanval! doei!

  • 12 Februari 2006 - 18:47

    Iza Van Doorn:

    Ik mis je nog steeds maar je komt tog zo weer naar onze klas zegen hoe het was we missen je heel erg.

    Groetjes Iza van Doorn, en de klas!!!

  • 12 Februari 2006 - 20:17

    Pastor Van Beurden:

    Chantal en Natalie: nou weten jullie tenminste dat je in Indonesië bent. Diaree hoort er bij (een paar dagen maar hoor! en dan ben je er voor een hele tijd van af. (spreek uit ervaring). Dat de kinderen op eerste vrijdag naar de kerk gaan had ik je ook kunnen vertellen. Mooi om te lezen hoe jullie met je westerse ervaringen aanbotsen tegen een heel andere cultuur waar andere regels gelden. Blijven proberen en dan uiteindelijk zeggen: We zijn het blijven proberen, maar ... Succes en groetjes aan mijn broer.

  • 13 Februari 2006 - 09:59

    Rachman:

    hoi,welkom in indonesie,het diaree is welkom beteken ha ha ha,ik heb een goede medicijn noemd phocay pil,die zijn een chinese medicijn maar die top medicijn is probier maar,beterschap en tot kijk,mischien ga ik naar bandung in 20 pebruari.

  • 13 Februari 2006 - 17:41

    Francien:

    Hoi Chantal,
    Bedankt voor je telefoontje van gisteren.De hele dag visite gehad, maar wel gezellig geweest.Vorige week trof ik ene Ans Voets bij de Jumbo ik moet de groeten van haar en haar man Jan aan jou doen, ze komen altijd bij jou aan de kassa omdat jij altijd zo vriendelijk bent, weet jij wie ik bedoel?
    Is je diaree beter? Tot de volgende ker doei Francien

  • 14 Februari 2006 - 09:24

    Erica:

    Van harte gefeliciteerd met je P!!!!!!!!!!! Jullie maken ook wel elke dag iets mee he? Ik vind het echt leuk om je verhaal te lezen, hopelijk ben je nu ook snel van je diaree af. Veel plezier morgen en ik zie uit naar je nieuwe verhaal :)
    xxx

  • 14 Februari 2006 - 17:59

    Lenneke:

    heey chan,

    weet je wat het nu weer is met de pabo, volgende week donderdag om half 4 is voor ons de p-uitreiking! wat een zooi echt! ik kan dan niet eens, dus we halen dat papiertje en die verwelkte roos wel 6 weken later op hahha gaat het al een beetje beter met je? ik hoop het

    dikke kus len

  • 14 Februari 2006 - 18:00

    Caroline:

    Hey chantal, leuke foto's. wat die muggenbeten betreft. Ik ben er zelf allergisch voor en komt er precies hetzelfde uit te zien als op jouw foto. rood, dik, het brand en voelt een beetje zwaar. ze kunnen ook af en toe pijn doen.
    soms heb je ook verder op je lichaam 'een soort bijwerkingen' succes er mee, zou niet weten hoe die medicijnen die ik er voor gebruik in het indonesisch / chinees heten.
    dus wens ik je er maar gewoon geluk mee
    liefs van mij

  • 14 Februari 2006 - 19:56

    Diny/Mathie:

    Pffff.. ik hoop dat je ondertussen van die diaree af bent, dan kun je er weer volop tegenaan !!!!!
    Leuk verslag en leuke foto's trouwens; het is daar met z'n tweetjes flink lachen af en toe...op die vervelende buik na dan .Ik ben benieuwd, hoe het op die andere scholen is ....een hele ervaring voor jullie.
    Te gek, dat je daar bericht hebt gekregen.dat je je P.hebt gehaald....PROFICIAT.
    We hopen nog veel van je te lezen Chantal.
    Groetjes !!!!

  • 15 Februari 2006 - 11:44

    Mama:

    Ik hoop dat de drie verschillende pillen die je van de dokter hebt gekregen z'n werk doen tegen de bacterieele infectie. Trouwens ook je muggenbulten zijn niet mis. Beterschap. Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 38304

Voorgaande reizen:

28 Januari 2006 - 25 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: